معبد آسمانی چین
معبد آسمانی چین

معبد آسمانی چین

Temple of Heaven, China

 

معبد آسمانی چین در مكانی بسیار زیبا و با شكوه  در یکی از شهر های دیدنی چین بنا شده است. امپراطوران چینی در آن زمان خودشان را پسر بهشت نمادی از زمین طراحی شده است. چینیان در آن زمان اعتقاد داشته اند كه آسمان بلند و مرتفع است ولی زمین، پست و حقیر است. و تمامی اینها منعكس كننده افكار چینیهای باستان می باشد. از جذابیتهای دیگر این معبد وجود چترهایی با سر طلایی رنگ می باشد. این بنا از چوب و آجر ساخته شده است. معبد آسمان که از جاذبه های دیدنی چین است قربانگاه کشور چین به حساب می‌آید، در جنوب شهر ممنوعه در پکن قرار دارد و مساحت آن 4 برابر شهر ممنوعه است. پادشاهان سلسله‌های مینگ و چینگ هر سال در این معبد که از جمله معابد تاریخی متعلق به آئین تائو است مراسم باشکوهی برای آسمان و برکت محصولات فراوان بر پا می‌کرده‌اند.

 معبد آسمانی چین

شاه در چین فرزند آسمان نامیده می‌شده و با این هویت کشور را حکم فرمایی می‌کرده است، لذا برگزاری مراسم قربانی آسمان در اختیار پادشاه بوده است.
در محوطه بسیار وسیع حدود 100.000 درخت وجود دارد و معبد در وسط این محوطه قرار دارد. امپراطور 3 بار در سال در اولین روز بهار، در طولانی‌ترین شب سال و روز تولدش برای نیایش و درخواست برکت کشاورزی به این معبد می‌آمده و دعا می‌کرده است. این معبد که از دیدنی های کشور چین است اولین معبدی است که در پکن ساخته شده و کل بنای آن از چوب است و طبق معمولتمامی معابد چینی هیچ میخی در ساختش به کار نرفته است. جنوبی‌ترین دیوار معبد آسمان 4 گوشه؛ نشانه زمین و شمالی‌ترین ضلع دیوار نیم دایره نشانه آسمان است.

 معبد آسمانی چین

این طراحی از ایده باستانی چین درباره آسمان گرد و زمین 4 گوشه سر چشمه گرفته است. معبد آسمان به معبد داخلی و خارجی تقسیم می‌شود و 2 دیوار گرد اطراف آن را فرا گرفته است.ساختمان‌های اصلی در یک خط از جنوب تا شما معبد داخلی قرار گرفته است و شامل یوان چیو؛ خوان چون یو و سالن چی نیان می باشد. یوان چیو یک سکوی سنگی دارای 3 طبقه است که یکی از دیدنی های چین پکن محسوب میشود؛ قطعات سنگ‌های پله‌ای و نرده‌ها همگی با عدد 9 در 9 نصب شده است. عدد 9 در چین نماد آسمان‌ها است.سالن چی نیان با شکوه‌ترین ساختمان معبد آسمان است و ارتفاع آن 38 متر و قطر آن 32 متر است و بر پایه سنگی دوار قرار دارد. پادشاهان هر سال در این سالن مراسم برکت محصولات فراوان را برگزار می‌کردند. معبد آسمان نه تنها در تاریخ معماری چین دارای جایگاه مهمی است، بلکه میراث گرانبهای هنری معماری جهان نیز محسوب می‌شود. یونسکو در سال 1998، معبد آسمان را در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چین،دیدنی های چین،هتل های چین،,
نويسنده : سمیه عزیزی